Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Thursday, January 5, 2012

Demang tak teringin nak jumpa bidak-bidak UPSI yang disorong parti pembangkang ke tengah papan catur mereka.

Semua itu budak tak cukup masak. Macam telur separuh masak. Memang sedap dimakan tetapi tak boleh dibuat benih.

Mereka bukan pejuang, sekadar taik yang digunakan untuk dilemparkan kepada musuh. Selepas habis pertempuran tiada siapa akan peduli pada taik itu waima pemimpin yang mereka sanjungi.

Yang akan kecewa ialah ibu bapa mereka. Itu pun jika ibu bapa mereka faham.

Demang teringin nak tengok orang di belakang mereka. Demang percaya, jika Kementerian nak ambil tindakan, para pentadbir dan pensyarah UPSI yang pertama-tama perlu disiasat.

Demang yakin, pasti ada tenaga pengajar UPSI yang terlibat menjadikan para pelatih tersebut sebagai umpan mereka. Puak tersebut memang bacul kerana tak berani ke depan. Takut periuk nasi mereka terancam!

Bukan apa, kalau Demang jumpa pensyarah tersebut, boleh lah kita buka balik sejarah lampau mereka.

1 comment:

melayuangkat said...

Salam Cheguman,

Yang MENANGGUNGnya bidak bidak ni jugak dan bukan mereka yang dibelakang perbuatan mereka ini semua!!!

Anak mereka tidak pula mereka mahu kacau..anak-anak orang mereka kudakan.

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)