Minyak Morhabshi (Add by Morha Mart)

yang istimewa

Saturday, May 24, 2014

Memilih ulu kayu buat menebang si pohon besar

Apa yang Demang gusarkan dalam satira http://waadat.blogspot.com/2014/05/sila-baca-kesah-ini-baik-baik.html sudah mula menjelma. Cepat sungguh tuhan tontonkan pada kita, itupun jika masih mahu dan mampu berfikir. (Lihat poster di bawah).

Namun kalau hati sudah terpalam dan mata hering hanya menginginkan bangkai, maka dipilihlah untuk bersama pada jalan orang-orang yang sesat dan tidak beramal soleh.

Sebenarnya agenda DAP bukanlah kemas sangat. Bocor di merata-rata tempat. Namun dek dendam kesumat beberapa pemimpin tertentu ditambah imbuhan yang agak lumayan oleh parti yang dibiayai pemegang sebenar ekonomi Malaysia, maka diwajarkanlah beberapa perkara yang ssbenarnya tidak wajar.

Apalah nak diharapkan pada budak perempuan baru berumur 20an untuk menjadi wakil rakyat dan lebih penting lagi mewakili suara Melayu dalam DAP? Berupayakah dia melakukan apa-apa? Ia hanya lah ulu kayu yang cuma boleh nenumbangkan pokok apabila ada baji besi. Jika dicabut baji pada ulu kayu itu, maka akhirnya menjadi kayu reput yang tak berguna lagi.

Sebelum ini kehidupannya dibiayai DAP dan selepas ini jika menang pun (nauzubillah) batang lehernya akan terus dipegang DAP.

Seorang pemimpin yang nak kita lantik mestilah seseorang yang berani menegakkan kebenaran. Kebenaran apa yang boleh ditegakkan oleh bekas pelajar UiTM itu yang jati diri sendiripun masih samar-samar?

Jika PAS selama ini merindukan politik Islam, politik Islam yang bagaimanakah yang mahu dijelmakan jika sanggup memberi undi pada calon DAP di Teluk Intan itu?

No comments:

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)