Minyak Morhabshi (Add by Morha Mart)

yang istimewa

Sunday, July 26, 2015

Setelah disiat bulu ayam maka

Ini bukan cerita rendang ayam raya tetapi fokus pada musang berbulu ayam. Apabila disiat-siat bulu ayam maka barulah kita sedar dalam kalangan ayam yang kita bagi makan selama ini, rupa-rupanya ada seekor dua musang.

Setelah melalui perjalanan yang panjang siapakah di dalam PAS yang benar-benar faham dan istiqomah dalam perjuangannya. 'NYA' di situ merujuk pada parti PAS, bukan individu dalam PAS.

Akhirnya sesuatu yang cuba ditutup rapat selama ini terdedah juga. Hilangnya TG Nik Aziz maka terserlah wajah-wajah sebenar segelintir musuh dalam selimut yang selama ini sering berkelakuan aneh, tidak sejajar dengan ajaran Islam.

Inilah ouak yang sentiasa mengintai peluang, mengeksploitasi dan memanipulasi segala isu bagi menghalang perpaduan Islam.

Berikut adalah kumpulan yang disenarai sebagai penaja parti serpihan PAS di Melaka. Demang mohon maaf jika senarai ini tidak tepat namun mohon disiasat segera.

GBH Melaka -70% Pro Syi'ah. .

JAWATANKUASA GERAKAN HARAPAN BARU MELAKA

Pengerusi : Hj Adly Zahari
Timbalan : Jauhar Md Dawi
Setiausaha : Hj Yuhaizad Abdullah
Penolong SU : Shamsuddin Mohd Bakhid
Bendahari : Harun Mohamad
Penolong Bendahari : Hamidie Zakaria
Ketua Gerakan Muda : Zulkhairi Abd Aziz
Ketua Gerakan Wanita : Pn Mahani Osman Basir
Pengarah Komunikasi : Abd Yassin Ibrahim
Pembantu : Zulkifli Haron

Penyelaras Kawasan :
Alor Gajah - Ust Ashraf Mukhlis
Masjid Tanah - Abd Yassin Ibrahim
Tangga Batu - Ust Musa Mohd
Kota Melaka - Harun Mohamad
Jasin - Azrin Ab Majid
Bkt Katil - Hj Bakrin Sidek

Ahli Jawatankuasa :
Cikgu Safri Syafie
Kapt (B) Mohamad Jaafar
Razak Hassan
Abd Kadir Sohod
Amir Samad
Adel Jantan
Noor Ismail Ayob
Hj Daros Ibrahim
Ust Musa Mohamad
Hj Samat Ahmad
Yuzi Azhar Yusof

Dalam sejarah, mana-mana parti serpihan tidak akan bertahan lama. Ia hanyalah manifestasi pihak yang kecewa kerana gagal memahami intipati perjuangan sebenar.

Justeru secara khususnya ia bukan masalah UMNO tetapi masalah PAS. Namun bagi orang Islam di Malaysia, ia adalah masalah kita bersama.

3 comments:

Anonymous said...

Penjual ayam proses di tempat saya pernah kena dengan budak-budak yang datang nak jual ayam kampung kepadanya. Ayam di masukkan dalam guni. Ayam di timbang bersama guni kerana budak berkata, jika dibuka guni..dikhuatiri ayam terlepas kerana ayam kampung-nya itu agak liar, dan bayaran di beri kepada budak-budak yg jual itu. Budak-budak pulang dengan wang ditangan. Pabila penjual ayam proses mahu sembeleh ayam yang di belinya tadi, guni dibuka.. yang ada hanya dua ekor ayam.. dan, seekor kucing.

Kucing berbulu ayam..

Cheguman Daulay said...

Ha ha ha.... kesah menarik. T.ksh annon 12:16pm

Anonymous said...

PAS,....dah lama aku tinggalkan.
Sbb,...mcm mcm ideologi ada. Yg paling ketara,...khawarij, wahabi,...syiah ? mmag ada nmpk kecenderungan, tp dr segi amalannya, masa aku dulu, tak jelas lagi. Yg terkemudian, liberalis.

Pastu dia dakwa, parti dialah yg dimaksudkan sbg "Al Jamaah" sbgmn disebut dlm hadis ttg Al Jamaah, yg mana jika kita tak ikut, spt melepaskan ikatan Islam dr diri kita (hampir murtad). PAS juga dakwa, parti dia tu lah Islam, sokong dia maknanya sokong Islam, menentang dia maknanya menentang Islam, menentang Islam ni boleh jadik kapir. Mmg sebijik ideologi khawarij.

Hukum agama pulak boleh tukar tukar, ikut keadaan, keperluan dan tengok jugak siapa yg buat, kemudian dakwa itulah hukum Islam, mmg menimbulkan fitnah pd agama. Pendapat ust ust dia pulak dia kata pendapat Islam. Kalau tak ngaji betul mmg boleh menyesatkan.

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)