Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Wednesday, March 13, 2019

Tanah menjadi hartanah

Skrinshot page saya. Tanah ni saya beli melalui bapa mertua saya. 

Berpuluh tahun bapa mertua saya jadi broker tanah. Ketika saya kahwin 1996, beliau dah bertahun² buat kerja itu. Orang sekarang kata, agen hartanah.

Ertinya dah lebih 20 tahun. Rasanya lebih 30 tahun.

Walaupun dia cuma ada motor cup buruk dan viva tapi saya pecaya lebih dari itu pun dia mampu beli cash, dengan nilai berganda!

Kenapa saya bagitau anda perkara ini? Bukan nak beritahu tentang hartanya tetapi pengalamannya.

Saya boleh catatkan semua yang saya tahu tentang beliau di bidang hartanah sekaligus dalam entri ini. Tak sukar sebab menulis di blog begini memang kerja saya.

Sejak 1999, saya ada lebih 15 blog dan sentiasa aktif menulis sekurang²nya dalam dua blog pada satu² masa. Walaupun tak sepopolur blogger papagomo, nobisha, atau azlishukri, dll tapi saya pernah jadi TYDP blogger nasional (BPN).

Saya sedar, tulis panjang² bukan cara yang sesuai memandangkan kita sekarang di lautan maklumat. Orang lebih suka nota yang pendek², tapi daripada pelbagai sumber.

Trend kini ialah cedok info dari banyak sumber dan jadikan satu untuk kegunaan diri sendiri. Manusia makin cekap.

Yang saya nak share dalam entri seterusnya ialah pengalaman beliau dalam bidang hartanah dan bagaimana kita boleh jadikan semua itu sebagai MILIK kita.

Apabila sudah jadi milik kita,  terpulanglah samada kita nak simpan,  share dengan orang, atau tukar menjadi wang.

Lihat kerani sekolah buat rumah

Atau, klik whatsapp saya atau call +60194402211.

Cheguman

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)