Minyak Morhabshi (Add by Morha Mart)

yang istimewa

Sunday, July 5, 2015

Najib menang pusingan kedua

Jika ditakdirkan Tun Mahathir menutup matanya dalam masa terdekat Demang percaya beliau akan lakukan dengan wajah tersenyum kepuasan.

Jika perkembangan mutakhir sebagaimana yang dipaparkan di media perdana itu benar serta mampu membuktikan Najib tidak bersalah, Demang fikir Najib layak menjadi pemenang dalam pusingan ini manakala Tun Mahathir wajar dinobatkan sebagai wira sebenar.

Itupun jika orang-orang Najib tidak begitu ghairah meraikan kemenangan dengan menghamburkan kata nista pada Tun secara membuta tuli.

Ingat, Najib cuma menang pusingan kedua dan belum keseluruhan sayembara.

Demang katakan 'membuta tuli' dan bukannya 'membabi buta' kerana bangsa Melayu adalah bangsa yang amat tinggi adab sopannya.

Demang guna istilah 'bangsa' dan bukannya 'kaum' kerana Melayu itu sebuah bangsa bertamadun yang pernah memimpin dunia sehingga meninggalkan dendam kesumat dalam kalangan kufar hingga ke hari ini dan selamanya sebagaimana firman Allah Taala: dalam surah Al Baqarah ayat 120 :

"Sesungguhnya Yahudi dan Kristian tidak akan redho dengan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menurut cara hidup mereka. Katakanlah 'sesungguhnya petunjuk ALLAH itulah petunjuk yang benar'. Dan sesungguhnya jika kamu memilih untuk mengikuti kemahuan Yahudi dan Kristian ini setelah datang kepada kamu 'ilmu (Al Quran), maka ALLAH tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu".

Demang cuma berdoa agar Tun diberi tambahan kesabaran dan istiqomah dalam melaksanakan agendanya serta tidak terlatah dengan gelagat kebudak-budakan sesetengah penyokong (baca pembodek) Najib.

Demang masih meneliti perkembangan semasa dan jika semuanya berjalan dengan baik, para pemain sedar dengan peranan masing-masing maka kemenangan ummat Islam dalam PRU akan datang akan lebih menyakinkan.

Kemenangan paling besar ummat Islam ialah mempertahankan daulah Islamiyah di bumi Malaysia tanpa memperdulikan parti mana yang menerajuinya.

Jika Najib mampu, apa salahnya? Setakat ini beliau lebih baik daripada Paklah dalam menghadapi ujian dan cabaran wira kita: Tun Mahathir Mohamad, anugerah Allah Taala untuk rakyat Malaysia.

Insya-Allah.

15 comments:

Anonymous said...

Uwek Uwek Uwekk

Mamak Kutty Haramjadah Madey Jeling Pariah Yahudi kau kata Anugerah...sama macam Peliwat Nuar Brahim?

Buka mata, madey pukimak haramjadah nie tzk akan senang diri jika Melayu Bersatu...

Sapa nzk anak Botak dia jadi Pie Emm..laaa blogger mamak kadiaq jasin, zamkata, apanama...banyak lagi durjana nie serkam api adu domba.. sial dok kat tulis nista blaka..

ramlan aziz said...

Hehe...otak x siuman rupanya anon 3:34 nih....hehe...

Katakana puru said...

Haramjadah lah kamu, bahawasanya jika kamu tidak minta ampunya dan maaf daripada ayahanda TUN, serupa lah kamu memaki hamun kedua ibu mu. Laknat lah bangkai!.

Katakana puru said...

Haramjadah lah kamu, bahawasanya jika kamu tidak minta ampunya dan maaf daripada ayahanda TUN, serupa lah kamu memaki hamun kedua ibu mu. Laknat lah bangkai!.

Hamba Allah said...

Siapa HARAMJADAH? Yang HARAMJADAH ialah PENCURI SUIT NEGARA la bangang.....

Anonymous said...

Haramjadah manusia yang pakai nama Islam nak menghalalkan kehancuran umat Islam di bumi Malaysia....

Anonymous said...

Wira ke petualang negara?

Anonymous said...

Ayahanda Tun???? PEgilah NEGARAWAN BELACAN....hehehe

Anonymous said...

Saya kiri dan kanan pun tidak
Yang saya hairan, kenapa mahathir tidak respond pada perkara berikut
1. Najib kata mahathir dia mahu najib ikut arahanan mahathir, yakni menjadi PM BONEKA
2. Najib kata mahathir terlibat dengan musuh musuh politik nya untuk menggugat nya sabagai PM

tuduhan najib kpd mahathir amat memalukan dan mere dah diri sabagai saorang negarawan. Semira nyamahathir membisu bermakna tuduhan najibadalah benar.malang jemaah menteri tidal membantu dalam hal, hanya mahukan najib tindakkan undang undang walhal taribarut ada didalam negara .

Anonymous said...

Cakap fasal mencuri duit, siapa yg penyamum.
Siapa memerintah msia yg paling lama?
Siapa anak yg jutuawan
Siapa merugika bank negara 30 billion
Siapa yg menggunakanwang petronas menelamatkan perniagaan anak nya
ipp 240 billion subsidi selama 22 tahun...siapa kayaraya
Perjanjian konsensi tol sehinnga kini siapa yg luluskan..
Penswasataan mas..ramyat nenanngong beban 13 billion ,siapa pm nya
Fikirkan lah...najib jadi pm 7 tahun
Pak lah. 5 tahun..
Husin onn. 4 tahun
Tun razak 4 tahun
Tunku. 13 tahun

Anonymous said...

JWBNYE mamak madey kutty

Anonymous said...

Yg Maki hamun Tun highway pun meka.lalu, Klia pun.meka.pergi..hampass

Anonymous said...

3.34 AM. Kalau lu tak tahu cerita sebenar baik lu jangan komen. Itu fitnah. Lebih baik lu minta maaf sekarang dari lu kena cari Tun di Padang Mahsyar nak minta ampun.

Bertaubat bro ...

Anonymous said...

Lebuh raya Pan Borneo yg berharga Rm 25 billion dilaporkan tidak melibatkan kutipan tol.tercatat didalam sejarah merupakan lebuhraya yg pertama tanpa dikenakan tol.koa harap lain2 lebuhraya yg bakal dibena akan mengikut kaedah yg sama.

Anonymous said...

Macam mana Tun M nak tutup mata dgn kepuasan??

Sedangkan dia pun dah byk kantoi!!

Dulu kata 42 billion hilang,
Lepas tu kata bukan 42, 27 billion yg hilang
Lepas tu bila dah terbukti, tak hilang, dia divert pulak kata "kenapa hutang banyak sgt"....

Lepas tu macam macam keluar...

Masaalh dgn Tun M ialah dia ingat dia betul....bila sekarang ni org semua dah tahu, dia dapat info dari sumber yg salah dan palsu.

Aku risau nanti bila siasatan 1MDB selesai, dia akan dihumban kedalam penjara kerana mnefitnah 1MDB...

We wait n see...!!! The hunter become hunted

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)