Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Friday, February 18, 2011

Merlimau: bersetuju dengan Mahfuz

Mahu tidak mahu Demang terpakasa mengakui kebenaran kenyataan Mahfuz, Naib Presiden PAS bahawa PRK Merlimau hanyalah ujian kepada PAS bagi menghadapi PRU-13.

Sesungguhnya semasa dalam latihan, memang tiada kemenangan. Pernahkah anda mendengar sesebuah pasukan diisytiharkan sebagai juara hanya melalui sesi latihan?


UMNO tak anggap PRK Merlimau sebagai medan main-main sebab kita sedang berhadapan dengan program perdana 'Pensingapurean Malaysia' yang sedang giat dijalankan.

Barangkali PRK Merlimau adalah sesi latihan bagi PAS agar bersedia menerima kekalahan teruk dalam PRU-13.

Sedangkan dibantu PKR dalam keadaan UMNO sedang lemah (PRU-12) PAS cuma mampu raih 23 kerusi, bagaimana pula dalam keadaan sekarang iaitu PKR ibarat lembu tua yang sedang menanti masa untuk disembelih?

Lembu tua bukan untuk dimakan. Cuma nak ambil belulang untuk dijadikan gendang.


Nota Merlimau: sasaran UMNO Merlimau bukan sahaja untuk menang bahkan untuk menarik seramai yang boleh penyokong bagi menghalang program pensingaporean Malaysia tajaan Lee Kuan Yew.




http://pilihan-anda.blogspot.com/2011/02/pungkoq-hang-awal-awal-lagi-dah-bagi.html

1 comment:

Anonymous said...

JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

• Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.

• Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.

• Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.
• Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

• Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

• Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

• Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)