Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Saturday, July 25, 2015

Orang najib

Bagi yang kenal Demang secara peribadi tahu Demang orang muzik. Walaupun tidak pandai sangat bermain alat muzik namun ada asas muzik dan hingga sekarang sesekali berkumpul dengan kawan-kawan jemming.

Jika memandu sendirian Demang suka pasang muzik kuat-kuat terutama rentak rock.

Baru-baru ini di rumah bonda Demang ada kenduri kahwin. Macam biasa adik Demang jemput pemilik set audio bagi memeriahkan majlis.

Awal-awal lagi Demang jumpa DJ tersebut dan ingatkan beliau supaya jangan pasang volum terlalu kuat. Sebaiknya muzik sebagai latar belakang majlis sahaja. Kalau ikut Demang, mainkan muzik instrumental sahaja dengan lembut.

Bagi Demang kalau pasang kuat-kuat akan mengganggu majlis. Tetamu nak berbual pun terpaksa menjerit. Padahal masa itulah nak bertanya khabar saudara mara dan rakan taulan yang jarang ditemui.

Peminat muzik sebenar tahu bagaimana menghargai muzik dan bagaimana menikmati keharmoniannya. Yang suka pasang kuat-kuat hingga mengganggu orang ramai itu bukan peminat seni muzik. Sekadar manipulasi muzik untuk tujuan tertentu.

Demang buka intro pasal muzik bising dan muzik harmoni sebab Demang nak cerita pasal sesetengah orang yang konon hendak menyokong Najib tetapi hanya tahu buat bising. Mereka sangka dengan menjerit-jerit dalam media sosial memaki hamun pihak yang mengkritik Najib membuktikan mereka penyokong kuat Najib. Padahal mereka lah sokong membawa rebah. Orang makin meluat.

Sebenarnya mereka sendiri pun tak sanggup membaca tulisan sendiri. Itu sebab kebanyakan mereka menggunakan profil palsu. Takut anak bini kenal.

Demang nak ingatkan Najib. Tolong kesan orang begini dan bagi nasihat sikit. Biarlah dia berpaling tadah dan menyokong pihak lawan pun tak apa sebab itu lebih menguntungkan Najib.

Orang begitu hanya mampu mengumpul dan menambah musuh. Jika mereka mengaku orang Najib maka Najib lah yang akan terpalit lumpur bahkan taiknya.

1 comment:

Anonymous said...

saya sokong pendapat penulis. saya pun dah meluat dengan kaki kipas dalam kerajaan.

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)