Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Saturday, February 22, 2020

Mahathir guna ISA lagi pada anwar


Mahathir kata, terpulang pada saya nak lepas jawatan atau tidak.

Ayat lain ialah: Ikut Suka Aku (ISA)

Katanya lagi, keputusan hanya  akan dibuat oleh beliau selepas APEC. Tarikhnya tidak ditentukan.

Tarikh belum ditentukan sedangkan APEC sendiri akan berakhir bulan november 2020.

Maknanya, beberapa bulan atau tahun selepas APEC itu pun boleh.

"Dia kalah lagi..."


Tun dah 95!

Jangan lupa, dalam perlembagaan ada satu lagi kuasa mutlak di atas perdana menteri. Itulah Yang Dipertuan Agong. Baginda berhak melantik siapa sahaja.

Dengan pengumunan malam tadi bermakna tun ada masa untuk menyusun strategi tambahan bagi menghalang anwar. Paling tidakpun, melakukan sesuatu sementara menanti bateri anwar melemah sendiri.

Benar kata Rais Yatim, mahathir ada banyak muslihat tak terduga oleh sesiapa. Maksudnya, ada perkara yang orang tak sampai hati nak buat tapi mahathir BOLEH sahaja.

Kata Anwar ibrahim yang tewas sekali lagi malam tadi: "saya kena bersabar lah."

Erti sabar ialah menyusun semula strategi memandangkan plan lalu yang tak menjadi.

Demang ulangi: Anwar kalah lagi! Bezanya, malam tadi kalah teruk.

Mesyuarat malam tadi membuktikan anwar semakin lemah. Perpecahan besar dalam PKR sendiri tambah melemahkan beliau.

"kena lagi aku..."


Anwar bukan muda lagi. Laungan reformasi sudah sayup² ditinggalkan. Bahkan dengan keputusan semalam seolah anwar sedang melutut di kaki mahathir.

Di mana penyokong setia anwar yang dahulu berteriak reformasi?

Azmin, ezam, chegubard, raja putra, budak maktab tak habis, dan jangan lupa PAS yang kuat membantu sejak awal reformasi... Mana mereka?

Mereka tidak hilang dan tidak lumpuh. Bahkan ada yang semakin kukuh. Namun mereka sedar masa depan yang cerah bukan bersama anwar. Jalan di hadapan masih lapang.

Tak berbaloi berjuang di jalanan sampai tua. Takkan cuma nak makan sisa dan hampas orang?

Nanti Demang tulis lagi. Insya-Allah.

Wallahu 'alam


Cheguman a.k.a Demang Lebar Daun adalah blogger Waadat sejak 2008. Sebagai TYDP Blogger Pembela Negara, taat setia pada raja dan negara.

Menulis tentang politik semasa dengan melihat yang tersirat di sebalik tersurat. Menulis adalah bakti kecil untuk agama, bangsa, dan negara. Khidmat selaku hamba Allah.

Blog Waadat tidak dibiayai oleh mana² individu berkepentingan atau parti politik.

M  I  N  Y  A  K    M  O  R  H  A  B  S  H  I

  
----------------------------------------------------------

M I N Y A K    M O R H A B S H I

----------------------------------------------------------


      ----------------------------------------------------------

3 comments:

Pak yop said...

Sabar la nuar..dalam 10-15 taun lagi..inshaAllah atok lepaskan jawatan..wa pun tknak ko naik jadi pm..

Unknown said...

Ha³

Anonymous said...

TERPULANG PADA SAYA'.., awak, otai dan rakyat menilai moral akhlak perangai kata kata Sang Fitnah Lidah Bercabang

'Terpulang pada saya' dan anda nak percaya atau tidak yang DAP sangat keciwa dalam mesyuarat Majlis Presiden...

sementara ada waktu lagiiii..'terpulang pada saya' nak tulis apa..

'Terpulang Pada Saya' sementara ada waktu lagii... lidah bercabang atok sudah tumbuh balikkk..!!

'Terpulang pada saya' dan anda menilai nya..!!

KIKIKI SAYA NNPAKNYA KENA SABAU
ITU BANG NON BAIT2 KATA AKHIRNYA
TERPULANG PADA SAYA LA LAHABAU
LIDAH BERCABANG TUMBUH SEMULA

'Terpulang pada saya' selagi fitnah boleh memberi kuasa dan kaya utk anak dan kroni ....!!!

Rakyat sudah jijik meluat dengan si kepala penipu dan kepala perompak negara.. 'Terpulang pada korang suma'..!!

satu untuk kau satu untuk aku..
dua untuk parti kau dua untuk parti aku...
tiga untuk anak kau tiga untuk anak aku..
empat untuk cucu kau empat untuk cucu aku
GLC untuk aku Menteri jadi barua aku..
Ladang TH untuk aku menteri jadi barua aku..
Hotel untuk aku.. kau jadi barua aku...
Babi untuk kau babi untuk barua aku...

Sementara ada waktu kini.. 'terpulang pada saya'..,awak dan macai semua..!!

'Terpulang pada saya' hendak Ronggeng sampai mati sebelum siksa sakarat menjemput sang fitnah lidah bercabang

Sedang bertiup kencang bahawa perdana menteri Dr Mahathir Mohamad bakal menerima tekanan ala halalintar supaya melepaskan jawatannya dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) yang akan diadakan pada *Khamis atau Jumaat* depan.

Sementara ada waktu ini...'terpulang pada saya..'rakyat Malaysia anda macai semua..!!

Sumber dari PH sendiri memberitahu sebuah akhbar bahasa Inggeris utama di Malaysia bahawa "suatu yang sangat besar akan berlaku tak lama lagi".

sementara ada waktu lagi otai reformis beri kata dua pada Tun dan Tun kata 'terpulang pada saya..'

KALAU JANJI ATOK DNG BAKAL PM KE 8 DI CAPATI
OTAI REFORMIS SIAP SEDIA BUKA BAJU GULING2 NANTI
20 TAUN OTAI SEDIA GULING2 DI JALAN LAGI SKLI
BIAR TELOR DAH KECUT, DAH LABUH OTAI TETAP GULING GILA BABI..!!

sementara masih ada waktu

Hari ini Anwar saya kena bersabar..!! atok kata 'terpulang pada awaklahh...'

Lepas ni banyak lah telor telor kecut dan telo labuh dan telo kendur dari otai reformasi (maklum lah dah 20 tahun berlalu mau tak labuh telo menunggu nok jadi PM..) acara guling guling jalanraya

Anwar kata mesyuarat peralihan kuasa boleh selesai dalam setengah jam..'Terpulang pada saya' dan korang suma nak caya atau tidak..!!

sementara ada waktu saat ini...'terpulang pada rakyat..'

Rakyat jelata sudah lokos dikencing hancing siang malam boleh lah sediakan pop corn tambah sambil tepok tangan..!! kannnn..!!

FormulaTerpulangPadaSaya = Haahh tepok + Pop corn tambah

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)