Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Wednesday, February 23, 2011

Siapa ganti Najib?

Satu demi satu negara yang berlabel Islam terjebak ke dalam kancah rusuhan. Pelbagai faktor menjadi alasan samada akibat serangan luar mahupun persengketaan sesama sendiri.

Sebenarnya Demang tidak berminat mengikuti secara terperinci siri kemelut tersebut sebab di negara kita yang kelihatan aman inipun sebenarnya masih  terdedah pada kemungkinan berlakunya rusuhan.

Tambah-tambah lagi terdapat pemimpin yang ‘hidup’nya bergantung pada isu dan kekecohan.

Dengan kata lain, tiada kekecohan maka ‘mati’lah dia.

Dalam isu di Mesir dan Libya, bukan sedikit rakyat Malaysia yang menyokong kebangkitan rakyat negara itu.  Mereka menganggap Hosni dan Gadaffi wajar digulingkan kerana gagal menjaga kebajikan rakyat sebaliknya leka dengan pengukuhan dinasti dan mengumpul kekayaan peribadi.

Tidak hairanlah apabila si bodoh yang celupar meminta agar tindakan yang sama dilakukan di Malaysia!

Demang tidak mahu terlalu masuk campur hal negara orang namun Demang nak ingatkan bahawa Mesir dan Libya bahkan kebanyakan negara di dunia ini amat berbeza berbanding Malaysia.

Di Libya, siapapun atau kelompok manapun yang menang dan menjadi ketua, mereka adalah daripada bangsa, kaum, dan agama yang sama. Begitu juga di Mesir. Bahkan di Cina, India, Jepun, Arab, Taiwan, Korea, Germany, Australia dan sebagainya. jika hari ini sebuah kerajaan yang memerintah negara-negara tersebut ditumbangkan, maka penggantinya datang daripada bangsa itu juga. Cuma partinya sahaja yang berbeza.

Sebaliknya di Malaysia, jika hari ini kerajaan UMNO tumbang maka belum tentu orang Islam yang menjadi penggantinya.

Jika Najib tidak jadi PM, maka PM Malaysia nanti belum tentu bernama Nik Aziz atau Haji Hadi, dan belum tentu juga bernama Anwar Ibrahim.

Menung-menungkan, fikir-fikirkan-lah.

1 comment:

AJAI62 said...

Assalam Bro

Memang betul Bro. Masa tu orang melayu dah jadi abu Bro. Silap-silap Lee Kuan Yu akan jadi Presiden Malaysia atas sokongan bangsa laknat dia dan Yahudi/US. itu kena perhatikan betul-betul. Kat Malaysia ni siapa untung bila Melayu bergaduh ?

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)