Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Friday, June 11, 2010

asal usul hubungan Anwar dengan Yahudi


Demang copy & paste kandungan email yang diterima daripada AIDC. Artikal ini adalah sebahagian daripada siri 'menjejaki Anwar dalam hubungan dengan Yahudi'.

Selamat membaca.

Sekembalinya dari menemui Elliots Abrams dari White House, 24 Februari 2005, pada sebelah malamnya, Anwar dijamu pula makan malam oleh sahabat lamanya Sir William Sebastian Cohen.

Makan malam itu disusun secara formal oleh The Cohen Group (syarikat milik William Cohen)[klik di sini] di hotel kediaman Anwar iaitu Hotel Washington DC. Turut hadir dalam majlis itu, adalah Paul Wolfowitz (Timbalan Setiausaha Pertahanan AS/Zionis), Jeneral Pete Pace (Pegawai Angkatan Tertinggi Tentera US/Pentagon), Dr. Surin Pitsuwan (bekas Menteri Luar Thailand/Agen US di Asia Tenggara), Alvin Toffler(Penulis Yahudi pro Bush) dan lain-lain.

Siapa William Cohen ? Bagaimana Cohen boleh mengenali Anwar ?

Sir William Cohen merupakan seorang zionis yang pernah memegang jawatan Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat (1997-2001), semasa Presiden Bill Clinton. Beliau dari Parti Demokrat. Ketika itu Anwar merupakan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Malaysia.

Cohen mengenali Anwar melalui 'Projek Dailog Pasifik' yang dianjurkan oleh badan pemikir Anwar, IKD (Institut Kajian Dasar) dengan kerjasama penaja utama Anwar iaitu yayasan Kristian Jerman, KAF (Konrad Adenauer Foundation). 'Projek Dailog Pasifik' dianjurkan oleh Anwar sekitar tahun 1994-1998, sebaik sahaja Anwar berjaya dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia untuk mengangkat imej Anwar sebagai bakal PM Malaysia.

Kejayaan utama 'Projek Dailog Pasifik' adalah berhasil membawa tokoh-tokoh Zionis dari Amerika Syarikat seperti William S. Cohen, (Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat) dan Henry Kissinger, (bekas Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat) ke Malaysia untuk menjalinkan persahabatan dengan Anwar yang ketika itu disebut-sebut sebagai bakal PM. Klik di sini

Ezam Mohd Nor ketika itu Timbalan Pengerusi IKD mengakui hubungan Anwar dengan Zionis, 'Sangat mendalam dan lama'. Beliau juga turut terlibat secara langsung dalam Projek Dailog Pasifik tersebut. Klik di sini

Sebelum Anwar dipecat daripada TPM dan Menteri Kewangan, rakyat Malaysia tidak tahu siapakah sebenarnya di belakang Projek Dailog Pasifik itu, kecuali yang disebut Anwar iaitu IKD dan KAF.

Namun pada 26 Oktober 1999, bekas kroni Anwar, Dato Abdul Murad Khalid (bekas penolong Gabenor Bank Negara) mendedahkan dalam pengakuan bersumpahnya, bahawa Anwar Ibrahim mengarahkannya membayar sebanyak RM 38 million kepada sebuah badan pelobi Zionis yang dinamakan APPC (Asia Pacific Policy Centre) untuk menganjurkan 'Projek Dailog Pasifik', pada tahun 1994-1998.

Dato Abdul Murad mendedahkan Anwar mengarahkannya membayar kepada Douglas H. Pall sebanyak $10 milion dan APPC sebanyak RM38 million. Klik di sini


Selepas pendedahan bekas penolong Gabenor Bank Negara barulah rakyat Malaysia tahu bahawa penganjuran Dailog Pasifik itu dilakukan oleh APPC milik Douglas Paal, sebuah badan pemikir zionis yang berpengkalan di Amerika Syarikat. Tanpa pendedahan Datuk Abdul Murad, pada tahun 1999, berkemungkinan besar, peranan Douglas Paal dan APPC tidak akan terbongkar sampai sekarang. Bermakna rakyat Malaysia ditipu oleh Anwar sebelum ini dari tahun 1994-1998 yang mendakwa projek itu hanya dilakukan oleh IKD dengan kerjasama KAF.

Hubungan dua hala Anwar - Cohen

Projek Dialog Pasifik anjuran APPC itu berjaya menerbangkan Cohen, Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat tiga kali ke Malaysia. Kali pertama pada 13-15 November 1994, kali kedua pada 21-22 November 1996 dan kali ketiga pada 13-15 Januari 1998. Turut bersama mengiringi Cohen adalah Henry Kissinger(bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat) dan Senator Sam Nunn (Pengerusi Senat Jawatan Perkhidmatan Senjata Amerika Syarikat). Klik di sini

Cohen pula mengadakan jemputan balas dengan menjemput Anwar bermesyuarat secara empat mata dengannya di Pentagon pada 16 April 1998. Kedatangan Anwar ke Pentagon disambut dengan acara perbarisan anggota tentera Amerika Syarikat di ketuai oleh Kolonel Gregory Gardner, Komender Ketiga Angkatan Bersenjata (Old Guard), Amerika Syarikat. Acara pembarisan sambutan tentera ke atas Anwar itu diadakan di River Parade Field, Pentagon.

Pentagon bertempat di Virginia itu bermakna 'bangunan lima persegi' kerana rekabentuk Pusat Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat itu memang berbentuk segi lima yang sama sisi. Selain sebagai markas Jabatan Pertahanan, Pentagon juga merupakan pusat Jabatan Angkatan Darat, Angkatan Laut dan Angkatan Udara Amerika Syarikat.

Selain CIA dan FBI, Pentagon dikenali sebagai 'pusat penyelidikan/pegumpulan maklumat' Amerika Syarikat. Bahkan peranan Pentagon lebih besar kerana jabatan itu mengawal NSA (National Security Agency) yang turut bekerjasama dengan CIA dan FBI [klik di sini]. Tidak semua warganegara Amerika Syarikat bebas keluar masuk ke bangunan Pentagon, kerana kawalannya sangat ketat, apabila lagi warganegara asing.

Begitu juga tidak semua pemimpin-pemimpin negara asing dijemput bermesyuarat ke Pentagon, kecuali yang telah ditapis secara rapi sebelum ini. Anwar dicadangkan ke Pentagon dengan sokongan daripada Douglas Paal yang juga merupakan anggota NSA.

Untuk mengenali agen Amerika, soalan pertama yang perlu ditanya, "anda direkrut oleh CIA atau NSA atau kedua-duanya sekali " ?

Sebab itu laman aangirfan.blogspot.com, mengklasifikasikan Anwar sebagain 'agen CIA' kerana menggunakan khidmat APPC yang merupakan operasi sulit CIA yang dilakukan oleh Douglas Paal, penganalisis kanan CIA dan anggota NSA. Klik di sini



The Cohen Group iktiraf peranan Anwar

Menurut pengakuan Wolfowitz, semasa Anwar dipenjarakan di Sungai Buloh, bersama bersama Cohen dan Senator Sam Nunn mengambil inisiatif mengecam kerajaan Malaysia dan menggesa supaya Anwar dibebaskan. Klik di sini. Sebab itu, apabila Anwar dibebaskan dari penjara Sungai Buloh pada tahun 2004, Wolfowitz meluangkan masa melawat Anwar di Munich dan Cohen mengadakan makan malam di Hotel Washington, DC pada 24 Februari 2005.

Walaupun Cohen dan Wolfowitz berbeza parti - Cohen, pro Demokrat, Wolfowitz, pro Republikan, tetapi mereka sealiran dari segi aliran zionis yang sama-sama berkongsi aset (Anwar) untuk kepentingan mereka.

Selepas dijamu dengan makan malam, pada keesokan harinya, 25 Februari, Cohen menjemput Anwar menyertai diskusi "Hubungan Amerika Syarikat dengan Dunia Islam", di di Jacksonville, Florida. Program ini merupakan program dwi-tahunan yang dianjurkan oleh The Cohen Group. Klik di sini

Sir William Cohen mempengerusikan diskusi itu dengan menjemput tokoh-tokoh Islam pro Amerika Syarikat dengan tokoh-tokoh zionis yang terlibat dalam pembuat dasar Amerika Syarikat. Antara tokoh Islam pro Amerika adalah Anwar Ibrahim, Dr. Surin Pitsuwan (bekas Menteri Luar Thailand/Asia Foundation), Dr. Shibley Telhami (Profesor yang mengkaji pemikiran Anwar Sadat di Universiti Maryland), Dr. Ahmed Kamal Aboulmagd (Profesor of Public Law di Cairo Umiversity) dan Hala Shakir Mustafa Saleem (Timbalan Menteri Dalam Negeri Iraq).

Manakala pembuat dasar Amerika pula terdiri daripada; Jeneral John Abizaid (Commander of The U.S Central Command of The Armed Forces); Senator George Allen (Virginia) ; David D. Arnold (President of The American University in Cairo); Howard Berman (Member of United States House of Representatives, California) ; Wolf Blitzer (CNN); William Burns (Penolong Setiausaha Negara AS); Susan Eiseenhower (President of The Eisenhower Group); Senator Lindsey O. Graham (South Carolina), Senator Lindsey O. Graham (South Carolina); David Ignatius (Washington Post); Jim Kolbe (Member of The United State House of Representatives, Arizona).


Sementara itu Cheguman masih menulis tentang bangsanya yang teraniaya di tangan penjajah dan usaha melepaskan mereka dari belengu kedaifan di tanah air sendiri. Teruskan membaca di sini.



sumber & foto:
anwaribrahimdotcom (AIDC)

2 comments:

lord ried said...

ALOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU.......

PEEEERRRRKKKHH......DAH HURU HARA PON PARTI BEWAK. UDAH ILANG PEDOMAN GAMAKNYA. PALA BEWAK DAH WAT SEHABIH BEIK DAH SUH RAKYAT KELIK JADI BEWAK.

LAGU MANAHAN AYAQ BANJIQ, KAMBUIH SINI...SANA PECAH. TUTUP BAWAH ATAIH BOCOQ. BEWAK PUNYA PALA PIKIAQ LAGUMANA NAK WAT SUPAYA PITIH TADAK TAPI BULIH NAMPAK MACAM ADA. KAPLA BEWAK DOK PENING MACAM KUCING KENA IKAT KERTAS KAT EKOQ..... TIBA BEWAK LEIN KATA EKONOMI MALAYSIA NAK MAMPUIH 9 TAUN LAGI........ FUHHHHHHH DASAT LA....KENA TAGHIK SUBSIDI LA....
SABIK SUBSIDI LA EKONOMI SAMPAI NAK MAMPUIH TAUN 2019 SETAUN SEBELUM MALAYSIA NI JADI NEGAGHA MAJU. TAKLEH LA KITA NAK PELEKEH NEGAGHA MAJU NI ...... TADAK PITIH PON KALU TAKDIR NEGAGHA NAK MAJU...
MAJU LA, KALU PON GHAKYAT SUSAH NAK MENTEKEDARAH.

SUDAH JATUIH DITIMPA TANGGA BELE....BAB KENA TAIK LUMBU, ADA PULAK BEWAK NAK TUNJUK RIAK NAT WAT PARLIMEN BAGHU. PARLIMEN TU DAH BUGHUK....TADAK SELESA LA.

FUUUHHHHHHHH...... TAK BEKENAN SUNGGUH SETENGAH2BLOGGER2 BEWAK YANG BERMAMPUIH-MAMPUIHAN DOK PERTAHANKAN MELAYU, TIBA2 PERJUANGAN BEWAK2 NI DAH JADI PERANGKAP TIKUIH.... APA TIDAKNYA
TAK HABIH ISU JUDI BOLA SEPAK... MAI PULAK NAK TAGHIK SUBSIDI...LEPAIH NAK BERJOLI SAKAN DOK DALAM PARLIMEN BAGHU.

DALAM REPUTASI PARTI BEWAK SEROPA PERANGKAP TIKUIH KENA HENJAQ....TUUUUUT....TUUUUUUT SEKOQ BEWAK KAT KEDAH MUFLISI PULAK. LAGU NI LA PUAK2 BEWAK MASUK TANDAS DOK GHASA NAK KECING,
TAPI KELUAQ TAIK. BUKA DAH ZIP SELUAQ... HULUQ BATANG PELIAQ....
AYAQ KENCING TADAK, TAIK PULAK KELUAQ.

NAK SAMPAI PRU 13.... GHAMAI BEWAK2 NI PI BEREHAT KAT WAD GILA.


he he he

gurau ngan puak2 bewak

Wake UP! said...

Awatnya geram sangat Lord Robek. Bontot engkau dah dirobekkan oleh pemangsa bernama Anwar, kau jangan nak lepaskan geram kat sini.

Buat laporan polis kata kau dirogol.

Holocaust conspiracy.

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)