Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Tuesday, August 30, 2011

lembu, PAS dan Mat Sabu

Demang ucapkan selamat hari raya aidil fitri, maaf zahir dan batin kepada seluruh ummt Islam, terutamanya para penyokong PAS dan PKR.
Demang minta maaf pada kepada para penyokong tegar kedua-dua parti tersebut untuk kali terakhir sebab raya tahun depang kemungkinan kedua-dua parti tersebut sudah tinggal nama dalam lipatan sejarah.

Banyak sebab untuk Demang berkata begitu. Isu terbaru, apabila Mat Sabu menghina anggota keselamatan yang terbunuh di Bukit Kepong, majoriti pengundi atas pagar dan pengundi yang baru nak berjinak-jinak dengan PAS  segera angkat kaki.

Rata-rata yang Demang temui sambil berhari raya menyuarakan rasa kesal dan marah. Ada yang kurang percaya tetapi akhirnya terpaksa mengakui kebenaran apabila menonton sendiri rakaman video ceramah Mat Sabu tersebut.

Hujah Demang senang sahaja: 

Jika komunis menang pada masa itu dan berjaya menghalau British, bagaimanakah bentuk kerajaan Malaysia hari ini? Mat Sabu ada otak tak? Atau, otak setaraf dengan lembu?

5 comments:

Anonymous said...

Mat..lu tau ka kejadian bukit kepong berlaku 1950. Masa tu bukan PDRM, tapi dinamakan mata-mata. Sumpah mata-mata ketika itu ialah taat setia kepada british dan queen elezeberth. Carilah sejarah yg sebenar, dan pergilah kubur wira british tak jauh dari Dewan bahasa pustaka, nepal ada, ghana ada dan pelbagai termasuk barua british ketika itu anak melayu yg direkrut. Sejarah tak pernah menipu, cuma kita hanya bercerita bagi seronok dengar dan buat buku sekolah je. semua ilmuan tahu hal sebenar.

Morhabshi said...

Mat? Nko panggil sapa? Nama aku bukan mat! Mat ialah singkatan bagi Muhammad. Rentikan cara menghina orang dgn panggilan Mat.

Memang masa tu belum ada PDRM tapi komunis tetap komunis. Tahukah awak apa matlamat perjuangan komunis? Adakah komunis lebih baik daripada British? Klu belum cukup mantap, jgn malukan diri dgn hujah dangkal. Jgn jadi lembu mcm mat sabu.

Anonymous said...

anon 11.24,kamu nilah jenis bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut..sia2 hidup.

Kak long

Anonymous said...

kalu mat saLEMbu tu cam lembu...pengikut nak bagi taraf apa lg....

Anonymous said...

anon 11:24

Masa jepun serah kalah ,komunis perintah selama 14 hari dan dalam masa tu beribu orang melayu dibunuhnya dengan zalim.Kalau nkau masih lagi atuk nenek yang masih hidup tanya mereka .Mereka masuk kampung melayu dan membunuh oarang kampong yang berpengaruh.Ada komunis melayu tapi mereka relakan sahaja.Ingatlah ini Negara asal kita tiada tempat lain untuk malayu cuma di Tanah Melayu nilah saja.Perajurit berkorban untuk kesejahteraan anak cucu tapi ini balasan yang diterima daripada melayu sendiri.Insaf lah..

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)