Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Thursday, August 11, 2011

Tangan ghaib di belakang khalid

Sebelum aktif berblog, Demang agak aktif dalam Wikipedia. Demang katakan 'agak aktif' sebab ramai lagi yang lebih aktif berbanding Demang.

Demang cukup tabik dengan para 'wikier' (boleh ke istilah ni?) yang ada. Mereka memang rajin menulis, menterjemah, dan membuat rujukan.

Dalam ramai-ramai tu, Demang dapati ada seorang pelajar sekolah menengah yang turut aktif. Agaknya sekarang ni beliau dah di universiti atau kolej.

Biasalah, budak-budak baru naik ni selain bersemangat dan aktif mereka juga agak idealis. Salah satu perjuangannya ialah kebebasan media. Dia sangat marah pada media arus perdana yang dikatakannya dikongkong tangan ghaib.

Justeru dia cenderung dan condong ke arah pembangkang kerana berkongsi isu kebebasan media.

Demang teringat pada anak muda ini ketika membaca kenyataan MB Khalid di Selangor yang melarang exco Selangor memberi sebarang komen dalam isu besar usaha memurtadkan orang Islam.

Kalau beliau terbaca entri ini, harap dapat lah beri komen sikit.

Sebenarnya, dalam isu murtad bukan semua kes dilayan dengan cara yang sama. Jika berkenaan kes beberapa orang Islam cuba bertindak murtad, maka perkara tersebut lebih baik tidak dihebohkan. Usaha dakwah perlu diteruskan tanpa kecoh-kecoh.

Sebaliknya, jika terdapat usaha untuk menyebarkan ajaran agama lain kepada orang Islam maka ia perlu dibanteras segera dan tidak boleh didiamkan begitu sahaja.

Dalam hal ini rakyat tertanya-tanya kenapa Khalid cuba 'mendiamkan' isu.

Tangan ghaib?

PENGUMUMAN:
Assalamualaikum. Seluruh Umat Islam bangkitlah mengekalkan akidah saudara kita yang cuba dipesongkan oleh musuh2 lslam. Pagi ini jam 10.30 beramai2lah kita berkumpul dikawasan Masjid Shah Alam utk ke JAIS menyokong tindakannya. Dan esok bersama berhimpun selepas sembahayang Jumaat diMasjid S.Alam, bagi memberi sokongan pd badan agama Islam JAIS utk bertindak dgn bebas demi menjaga kedudukan AGAMA ISLAM, Berjihadlah demi Agama Islam tercinta. Allahuakbar.

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)