Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Wednesday, November 4, 2009

Rayuan Saiful


Lanjutan artikal Demang sebelum ini maka Pak Teh ikut terpanggil untuk berkongsi perasaan kecewa dengan Saiful yang dipermainkan tertuduh sekian lama.
Berikut adalah luahan perasaan Saiful yang Pak Teh kutip daripada blog beliau.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Hari ini, buat pertama kalinya, saya memberanikan diri hadir ke Mahkamah bagi melihat sendiri perkembangan kes saya. Namun, malangnya, disebabkan dolak dalih tertuduh, kes ditangguhkan lagi ke 23hb Nov dimana Mahkamah menetapkan pendengaran semula permohonan tertuduh untuk GUGURkan kes sebelum bicara, yang sepatutnya didengar hari ini. Terus terang, saya amat kecewa dengan dolak dalih tertuduh untuk melengahkan perbicaraan ini lagi. Walaubagaimanapun, saya redha dan saya akan terus berusaha dan bersabar. Ia tidak sesekali melemahkan semangat dan saya tidak akan menyerah kalah.

Disini, saya ingin maklumkan pada anda semua bahawa saya sudah lama bersedia untuk beri keterangan, pada bila-bila masa, walaupun jika mahkamah menetapkan perbicaraan dimulakan pada esok hari, saya sudah bersedia.

Saya mohon agar pihak yang terlibat didalam kes saya ini dapat mempercepatkan prosiding agar saya dapat memberi keterangan secepat mungkin tanpa perlu menunggu lebih lama lagi.S

udah hampir satu setengah tahun saya, tunang tersayang dan seluruh keluarga bersabar menunggu hari perbicaraan sebenar untuk kebenaran ditegakkan.

Saya yakin bahawa masyarakat, tidak kira samaada yang percaya atau tidak, sudah lama menunggu untuk perbicaraan sebenar dimulakan dan di adili.

Perbicaraan utama adalah platfom yang adil dan terbaik untuk mana-mana pihak mencabar apa jua bukti dan keterangan yang akan saya berikan.

Akhir kalam, saya ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada semua pihak yang telah banyak memberi sokongan moral pada saya, termasuk rakan-rakan bloggers, forum dan rakan-rakan di laman-laman sosial seperti Facebook.Kepada Allah saya berserah..

''Justice delayed Is Justice denied''
William E. Gladstone

Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

SAFUL BUKHARI

Foto:
Tertuduh tidak sangka saya akan hadir (blog Saiful, Utusan)

1 comment:

Anonymous said...

pada pendapat saya susah nak percaya yang mana betul atau tidak...hanya masa sahaja yang bakal menentukan.. Balasan tuhan pasti akan tiba juga...kalau bukan di dunia, pastinya di akhirat..sepeti firman Allah dalam Al-quran..."....apabila datang yang HAQ yang bathil pasti akan musnah dan binasa...." wallahu 'alam...

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)