Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Friday, May 7, 2010

siapa Tian Chua?

Sebelum 1999, Tian Chua memang sudah dikenali; maksud Demang... oleh keluarga dan rakan-rakannya. Sama macam Demang dan kebanyakan orang lain jugak.

Cuma bermula 1999 atau lebih tepat lagi selepas Anwar dijatuhkan nama Tian Chua tiba-tiba dikenali ramai. Dia menjadi popular apabila bertindak berbaring di jalan raya bagi menghadang kenderaan anggota keselamatan bergerak.

Tian Chua bernasib baik kerana melakukan tindakan begitu di Malaysia. Jika di Israel, sudah tentu tubuhnya sudah menjadi daging cincang untuk habuan serigala padang pasir.

Bermula detik itu Tian Chua dibawa ke barisan hadapan pembangkang. Dilantik dalam barisan kepimpinan PKR dan dijemput berceramah politik. Modus operandinya cukup mudah: di mana ada masalah di situlah dia muncul.

Modal utamanya adalah suara dan tubuh badan. Paling Tian Chua gemar ialah jika akhirnya ditangkap polis. Justeru dia akan melakukan provokasi agar ditangkap. Tubuh kurus kering dan bercermin mata itu dengan mudah memancing simpati orang ramai.

Akhirnya Tian Chua diundi menjadi ahli parlimen.

Namun setelah menjadi MP, tidak banyak yang boleh dilakukannya. Kalau dulu dia berjaya menarik perhatian dengan 'cubaan membunuh diri' (hampir sama dengan istilah pengebom bunuh diri), kini modal begitu tidak bernilai lagi.

Terbaru, Tian Chua terlibat dalam kemalangan yang membawa maut kepada mangsa iaitu seorang anggota tentera. Walaupun bukan dia yang memandu, namun ramai yang menempelaknya kerana membiarkan sahaja mangsa tanpa bantuan. Lihat video kemalangan tersebut.

Yang Demang musykilkan sejak dulu; dari mana Tian Chua datang? Kenapa dia ada hubungan dengan beberapa pertubuhan asing? Siapa yang menyaranya sebelum ini dalam misi 'perjuangannya'?

Setakat ini dia memang licik.

7 comments:

melayuangkat said...

Salam Cheguman,

Dia memang LICIK....

Dia juga aktif mefitnah DS Najib dan mengaku akan kekejian ini.

Modal Barang tengah jalan dia Laku, dan kini menjadi MP..

ISAC said...

Salam,

Yang kena tipu Melayu....

Kawan pun terharu menengok dia dulu....

Anonymous said...

dan jgn lupa dgr cerita dia kongk*k Cik Porn PKR. Yang best lps minah tu kantoi, dia marah kat wartawan dgn ayat "I'LL SMASH YOUR HEAD"

Anonymous said...

Proksi DAP dlm PKR.............
Melayu PKR akan di jual..........

Jeepers Creepers said...

tian chua ini yang mengaku membuat gambar rekaan najib dengan altantuya. memang cina keparat..patut dihalau dari malaysia.

Anonymous said...

Sepatutnya dia berada didalam sekandang BABI...

Datu Sulaiman said...

tulisan bodoh dan komen-komen bodoh daripada orang-orang yang bodoh semusim dengan anda...

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)