Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Monday, February 15, 2010

Ezam: Anwar semakin takut


Walaupun ada budak-budak PKR menuduh Ezam berbohong namun Anwar tidak pernah mendakwa atau menyaman Ezam yang sudah kerap mencabar Anwar. Kenapa ya?

Malam tadi Demang sempat ke Jasin bagi mendengar sedikit taklimat daripada saudara Ezam Mohd Nor, bekas pemimpin PKR. Majlis yang dibuat secara tertutup itu dihadiri oleh para pemimpin UMNO dan bekas pemimpin PKR.

Sebut sahaja nama Ezam, para pemimpin pembangkang pasti kecut perut. Manakan tidak, dalam Malaysia ini tidak ada orang lain yang lebih rapat dan amat mengenali Anwar dan keluarganya melainkan Ezam.

Justeru budak-budak PKR yang baru habis sekolah atau tamat universiti atau baru cuba-cuba berkawan dengan ’pemimpin politik opposite’ tak payah lah nak ’over’ sangat. Banyak sangat yang kalian tidak tahu tentang dunia ini!

Demang tak mahu berkongsi kesah Anwar dan ’kegemarannya’ yang disentuh ’sikit-sikit’ oleh Ezam semalam. Kalau berkesempatan, anda tanyalah sendiri pada Ezam.

Cuma Demang nak kesahkan perihal takutnya Anwar pada puak pembangkang. Dalam kes YB Zaharin di Pulau Pinang, sepatutnya Anwar menyebelahi Zaharin kerana pertelingkahan tersebut berlaku antara orang PKR dengan orang DAP. Anwar tidak sepatutnya menyebelahi parti lain apabila melibatkan kepentingan parti sendiri. tambahan pula Zahrin menyuarakan kepentingan dan hak orang Melayu.

Kenapa Anwar mengenepikan anak buah sendiri?

Di sinilah kita perlu bijak sikit berfikir. Lim Guan Eng adalah Setiausaha Agung DAP. Dalam senario komunis dan sosialis termasuk DAP, setiausaha lebih berkuasa daripada presiden.

Siapa presiden DAP? Beliau ialah Karpal Sigh yang pernah meminta Anwar ’bertaubat’ tetapi kini menjadi ketua peguambela Anwar.

Jika Karpal menarik diri, siapa lagi yang akan sanggup membela Anwar setelah semua peguam bela sebelum ini menarik diri kerana tidak sanggup meneruskannya?

3 comments:

YB Raz said...

anwar hanya bertindak jika sesuatu perkara itu menguntungkan dirinya sahaja..

selain ezam, azmin juga cukup kenal siapa anwar..kalau azminpun lari tinggalkan anwar, meroyanlah anwar..

Anak Lenggong said...

Mana tak nuar tu mengikut telunjuk guan eng...dia nak kan sokongan daripada dap untuk perjuangan politiknya..sebabnya:

1. Dia tak boleh lagi mengharapkan ketua AMK sibadut perut gendut tu sebab sebelum kes mahkamah nya berlangsung dia minta sibadut ni buat ceramah diserata negeri tapi takde sambutan pun.

2. Para penyokong nya dah mula tidak mendedangar arahan nya pabila last week dia mengarahkan 300 orang mesti hadir di perkarangan mahkamah tapi yang datang cuma tak sampai 30 orang.

4. nak harapkan sokongan daripada PAS..takde sape pun yang hadir cuma tok ajiz je yang datang..tu pun sebab sekarang ni tok ajis nak kan sokongan nuar sebab dia sendiri sedang mengalami masalah didalam pemerintahan nya.

5. jalan terakhir nuar adalah dengan mendapatkan sokongan daripada 50 ahli parlimen australia..pehal...negara ni memang menghalalkan homosex jugak...sama juga dengan perangai nuar.

eXception said...

Kata Anak Lenggong tu betul, buat apa nak melayan 50 MP Aussie tu. Dah terang mereka tu kafir laknat, lebih-2 lg menyokong homoseksual... CIFUT BABI dah ketandusan idea... Nak tunda kes, tak dapat... Cara terakhir, minta hakim berundur... Dalam masa yang sama CIFUT BABI akan terus membazirkan masa hinggalah PRU 13 nanti...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)