Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Thursday, July 22, 2010

injil barnabas


Tajuk pada blog Informasi Sains dan Islam berkenaan Injil Barnabas mengingatkan Demang pada satu pengalaman menarik yang Demang pernah alami sendiri 21 tahun yang lalu.

Pada 1989 ketika menuntut di MPIK KL, Demang menemui injil Barnabas di perpustakaan dan membacanya hingga tamat. Demang sedar ia bukan tulin. Terdapat campurtangan manusia di dalamnya.

(Bagi yang ingin mengetahui tentang injil yang dikatakan mirip pada kitab asal itu bolehlah klik di sini.)

Pada suatu hari Demang menemui seorang pelajar dari Sabah yang Demang ketahui dahulunya beragama Kristian. Tujuan Demang ialah untuk bertanya tentang Barnabas.

Beliau meminta maaf kerana bukan sahaja tidak tahu mengenai Barnabas malah dia juga langsung tidak tahu berkenaan kristian.

Rupa-rupanya beliau memeluk Islam sejak kecil bersama keluarga.

Puncanya begini:
Pada mulanya mereka sekeluarga tidak mempunyai sebarang agama selain paganisme. Apabila usaha serius pihak gereja menyebarkan Kristian di Sabah maka ibu bapa beliau mengambil keputusan menganut agama itu agar tidak tersisih daripada masyarakat setempat.

Namun, tidak lama selepas itu ibu beliau mengalami mimpi aneh beberapa kali. Dalam mimpi tersebut seorang lelaki berjubah putih menasihatinya agar memeluk Islam.

Akhirnya bapa beliau menemui padri dan menceritakan perkara tersebut. Sungguh mengejutkan apabila padri itu telah berkata: "Kalau saya di tempat awak, saya akan memilih Islam".

Maka mereka sekeluarga segera menemui imam dan mengucap dua kalimah shahadah.


Itu sahaja catatan Demang kali ini. Insya Allah malam nanti kita jumpa lagi. Jika tidak pun, esok pagi. Ada perkara penting nak Demang kongsikan. Sesiapa yang belum menjadi 'pengikut' bolehlah klik pada ikon yang disediakan di atas.



foto:
BARNABAS jpg
yhwhalert.com

No comments:

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)