Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Wednesday, January 13, 2010

Anwar dah terdesak sangat


"Pada 5 Januari lalu, Anwar melalui laman blognya anwaribrahimblog.com menyiarkan kenyataan Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama PKR, Dr. Muhd. Nur Manuty yang mewakili pendirian parti itu dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam.

Menurut kenyataan itu, PKR berpendirian keinginan masyarakat bukan Islam menggunakan kalimah Allah adalah perkembangan positif dan perlu diterima secara terbuka dan tidak perlu pihak tertentu mengambil kesempatan menjadikannya agenda politik untuk menampakkan merekalah jaguh dalam mempertahankan Islam di negara ini."


Demikian petikan berita yang Demang ambil daripada Utusan Online hari ini.

OOO... gitu kesahnya.... kata hati Demang.

http://penembak-tepat.blogspot.com/

6 comments:

dagey@bungkill said...

assalamualaikum
kalo kurang ilmu agama x yh la ambk port dlm isu ni
nanti bnd buruk la yg jd.
phm2 kn la ayt ni.
surah AL IMRAN ayt 64
Katakanlah (wahai Muhammad): “Wahai Ahli Kitab, marilah kepada satu Kalimah yang bersamaan antara kami dengan kamu, iaitu kita semua tidak menyembah melainkan Allah, dan kita tidak sekutukan denganNya sesuatu jua pun; dan jangan pula sebahagian dari kita mengambil akan sebahagian yang lain untuk dijadikan orang-orang yang dipuja dan didewa-dewakan selain dari Allah”. Kemudian jika mereka (Ahli Kitab itu) barpaling (enggan menerimanya) maka katakanlah kepada mereka: “Saksikanlah kamu bahawa sesungguhnya kami adalah orang-orang Islam”.

C L J said...

Dan kelak kita pula akan terbitkan untuk disebarkan maksud dari surah Al Ikhlas.

bang_mi said...

islam itu agama utk manusia bukan agama utk ALLAH... Allah itu tuhan sekalian alam.. tidak perlu ada agama.. tiada siapa mampu memiliki ALLAh sekalipun termasuk islam.. islam sekadar istilah.. umno yg terdesak.. anwar masih relevan.. sebab kenyataan anwar lgsg xdpt mempengaruhi mahkamah... keputusan mahkamah adalah dari asas perlembagaan sendiri.. dlm islam juga tiada melarang penggunaannya.. di sabah dan sarawak dah guna kalimah ini sejak beratus tahn dah.. siapa yg bgkitkan adalah KDN sendiri.. adakah tujuan KDN membantah pggunaan ini dapat memberi benefit pada anwar??? sy rasa tidak.. ini kemungkinan jenayah terancang.. dan org itu sedang bersembunyi belakang islam.. mereka lebih selesa memperjuangkan agama guna prinsip kebangsaan daeipada prinsip islam yg ditetapkan ALLAH... siapakah yg mencipta kamu najib?? ALLAH jwb najib.. tetapi kenapa kamu tolak hkum ALLAH.. lalu najib ckp.. negara ini negara majmuk.. tidakkah kamu mengaku dalam solat kamu bahawa ALLAH itu tuhan sekelian alam.. maka ALLAH yg plg berhak.. lalu najib jawab.. rakyat diutamakan.. hehehe

Panglima Perang Cyber said...

bangmi - cuba search keputusan majlis fatwa kalimah Allah di google..

bagus kalau usaha sikit cari fakta.

Fatwa adalah IJMAK ULAMA yang kita kena akur..

tq

eXception said...

Kepada dagey@bungkill yang bengap... Tujuan Kristian bukan mahu menggunakan kalimah Allah sbg Allah yang sekelian Umat Islam... Tetapi mereka mahu gunakan nama Allah itu untuk Tuhan-Tuhan mereka... Nko memang dilahirkan bengap ek? Kesian...

Kepada bang_mi laks... Nko tau ke maksud dalam surah Al-Imran tu? Kalo bengap toksah le memandai nak menafsir. Dalam ayat tu, Allah berfirman supaya sekelian manusia menyembah Allah... Bukan menyembah Tuhan lain spt Jesus, Lakshmi, Hanuman, Aishwarya Rai.... Err... Silap Aishwarya Rai tu org da...

Kita tak bantah jika Kristian mahu gunakan kalimah Allah itu sbg menggambarkan Tuhan Sekelian Alam... Tuhan yang menjadikan alam-semesta... Tuhan yang disembah oleh sekelian umat Islam. Yang kita tak bagi, pasal diorang nak letak nama Allah pada nama Tuhan diorg... Bodo piang la nko dua orang ni...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

bang_mi said...

exception..
ko lagi la bengap...
tuh ayat quran tu taw..
ko memang b3engap kuasa dua lagi.. lantak pi la kristian nak kata ALLAH dye ada anak.. ko jgn la caya.. misalnya ko nak depa percaya cam kita percaya sudah semestinya mereka bukan kristian lagi... sebab depa percaya konsep trinity la mereka digelar kristian.. ALLAH isa itu ALLAH muhammad jugak..ko ni taw membengapkan org je.. padahal ko lagi bengap..

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)