Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Sunday, January 10, 2010

bom gereja: Nik Aziz tuduh orang Islam?

"Tiap-tiap orang yang nak nakar gereja kena reti (tahu) gereja ini harta kawan kita orang Kristian bia kita lakukan kita lukakan hati dia, berdosa kita di akhirat kelak." (Nik Aziz, HarakahDaily 10/1/10)

Portal yang sama turut menulis pujian seorang ketua paderi atas tindakan PAS mengutuk serangan bom baru-baru ini.

Oleh kerana DS Najib mengutuk serangan bom tersebut maka PAS pun ikut mengutuk bagi mengambil hati orang bukan Islam. Bezanya, kenyataan Najib tidak merujuk pada mana-mana pihak sedangkan kenyataan Nik Aziz merujuk pada orang Melayu atau Islam.

Perhatikan ayat 'berdosa kita di akhirat kelak'. Bukankah itu ditujukan pada orang Islam.

Dalam artikal yang sama Nik Aziz menuduh kejadian bom tersebut disebabkan UMNO tidak mengajar rakyat tentang dosa pahala. Sudah tentulah kenyataan itu juga ditujukan kepada orang Melayu.

Wahai Nik Aziz, kita belum tahu lagi siapa yang mendalangi kejadian tersebut. Pelbagai kemungkinan boleh berlaku. Sampai hati demo menuding jari seolah orang Islam yang melakukannya.

Patutlah majoriti rakyat Malaysia bahkan terdapat orang PAS sendiri yang tidak menyukai demo. Malah PAS mampu berkokok sikit sekarang pun setelah dibantu oleh bekas ahli UMNO yang dipecat!

9 comments:

Jeffry said...

SLM SIFU..SETAHU SY, PAK AJIS TAK PERNAH BERLAPIK APABILA BUAT ULASAN DI MANA2. DIA CKP IKUT SDAP MULUT LONGKANG DIA JEK. YG PENTING PAS DPT UNTUNG DARI KESUSAHAN ORG LAIN

cekodokmasin said...

Apa? N.Ajis??? Lukakan hati orang bukan Islam tak boleh. Lukakan hati umat Islam seagama dengan dia, boleh ??? Khakkkkk... Ptuih...illut

bang_mi said...

salam chegu...
sy segera menghidu yg tulisan ini adalh nak memburukkan nik aziz serta berbaur politik.. adakah tidak betul jika nik aziz sebagi pemimpin islam berkata macam tu utk menegur org2 islam.. apakah hak nik aziz pula umtk menegur org kristian.. maka dengan itu tidaklah nik aziz menujukan kepada org2 islam tetapi org yg tidak faham islam.. kata2 nik aziz yg menunjukkan islam ini adil dan tidak ganas.. maksud sy adakah nik aziz tidak perlu menjaga hati org bukan islam lalu menghalalkan tindakan ini.. bukankah itu jauh apa yg dikatakan nik aziz bahawa perbuatan ini adalh dosa.. seperti pengeboman di iraq.. siapa yg lakukan?? itu kita xnk bincang.. nik aziz ingin menegur org2 islam yg jahil ini jangan buat perkara ini.. kan chegu kata masih ramai lagi yg jahill... jika chegu meneruskan sikap mencemuh ulama sy tidak rasa lagi chegu ini waras atau tidak...

Jumayatara said...

Setuju dengan Jeffry mulut senget..sedap mulut dia aje.

Chegu

Tolong beradab bila menulis........isu ini sensitif. Diminta bertenang jangan timbulkan keadaan tegang. Jangan fikir pencacai UMNO tidak terlepas dari tindakan ISA. Najib & Hisham dah mula meluat dengan perangai bodoh puak UMNgok ni.Najib cakap isu ini boleh diselesaikan secara baik ikut procedure mahkamah, tak payah menghasut tak payah demo, tapi puak bodoh bangang UMNgok tak berhenti menghasut dan buat demo juga. Hancur inspirasi Najib sebab puak-puak bodoh UMNgok. hancur impian Najib nak lihat UMNO jadi JUARA RAKYAT.

Anonymous said...

ape punya bangang la jumayatara ni.

orang hamPAS memang mcm liPAS. bodoh x berkesudahan. x paham2. pada pendapat aku,
yang buat semua isu-isu ni anu wow la. dialah perancang semuanya. daripada mula2 masa the herald nak lawan tu pun dia yang suruh. lepas tu yang bakar ni pun lahabau2 dia jugak. rasanya org hamPAS la.lepas tu nampak macam dialah hero. sebab diorang kan budak liwatan anu wow. aku rasalah.

ah...memang bodoh la jumayatara ni. x pakai otak langsung.

utk bang_mi pulak. ko ni memang bodoh jugak macam mamat jumayatara.
Najis tu bukan ulama. dia tu setan yang nak kuasa. pakaian je macam org alim.

tgk la sekarang ni. orang hamPAS n UMNO sama2 sembahyang. tapi duk sibuk puji2 org kristian. lepas tu fitnah2 org UMNO.
celaka la dia.

Panglima Perang Cyber said...

chegu - kita perlu dedahkan siapa sahaja yg cuba main api isu ini..

mulut boleh menjadi alat utk fitnah yang besar dosanya...

kita kena sekat dari fitnah disebarkan..

dan mendedahkan perbuatan fitnah kepada orang awam.

itulah tugas kita sebagai blogger pembela negara.

bang_mi said...

kepada anon..
adakah malaysia mampu untuk menghadapi tekanan dari amerika??? jawapannya tidak... amerika berniat nak jajah malaysia.. tapi depa nak cari point dulu.. patutkah kita sebagai muslim memulakan semua perbalahan ini.. apakah salah nik aziz memuji utk kebaikan... dan nik aziz tidaklah keterlauan dalam katanya.. cuma bila ko cakap cam la islam ni nak bawak keganasan.. adalakah islam itu ganas?? tidak.. hanya golongan exstemist macam ko je yg fkir camtu..

Cheguman said...

BangMi,
Apabila sdra menyentuh hasrat US utk menjajah dan mengaitkan dgn perbalahan antara kita, sy fikir kita sudah senada. Kenapa tidak ditamatkan permusuhan ibu bapa kita dan kita bina satu perhubungan yg lebih mesra?

bang_mi said...

memang.. bersatulah bawah panji2 islam... tapi sy xnk perang.. perang jalan aku yg terakhr...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)