Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Eksklusif untuk anda

Sunday, December 27, 2009

Anwar bersumpah depan Yusuf Al-Qardawi?


Rupa-rupanya bukan Demang sahaja yang merasa aneh dengan kenyataan Zulkifli Nordin (Parlimen Kulim) yang mengheret Tokoh Maal Hijrah tersebut dalam isu liwat Anwar Ibrahim. Antara blog yang bingkas memperbetulkan fakta ialah Panglima Perang Cyber, Gomo, dan GAP. Malah team AIDC yang menyimpan sebahagian besar rekod Anwar turut menyatakan bantahan dengan membongkar kepincangan kenyataan Zulkifli tersebut.

Malah mereka menyiarkan semola rakaman video ucapan Yusuf Al-Qardawi bagi membuktikan kenyataan Zulkifli bercanggah dengan isi kandungan ucapan tersebut.

Bagi Demang, tidak ada yang menarik dalam kenyataan ulama besar tersebut tentang Anwar. Beliau cuma memaklumkan bahawa beliau mengenali Anwar ketika Anwar menjadi presiden ABIM 25 tahun lalu.

Sila perhatikan bahawa kenyataan tersebut langsung tidak menyebut atau menggambarkan bahawa beliau mengenali Anwar secara peribadi, luar dan dalam.

Jika demikian, menggunakan kenyataan Yusuf Al-Qardawi bagi menafikan isu liwat dan salah laku seks Anwar adalah tidak wajar sama sekali.

Jika anda memang mengikuti ceramah-ceramah Anwar sejak beliau dipecat, beliau sering menyebut betapa ulama besar tersebut menyebelahi beliau dan ini membuktikan beliau tidak bersalah.

Jikapun benar dakwaan tersebut, bagaimana Yusuf Al-Qardawi tahu yang Anwar tidak bersalah? Ataukah Anwar sudah bersumpah di depan Yusuf Al-Qardawi bahawa beliau tidak pernah meliwat atau melakukan hubungan seks haram?

Demang terfikir lagi, adakah Zulkifli tersilap kerana mengungkit semula isu ini atau ada usaha terbaru bagi menyingkirkan Anwar yang semakin hampir ke pintu mahkamah?

1 comment:

melayuangkat said...

Assalamualaikum Cheguman,

Kita semua kena berSabar..MASA akan menentukan seglanya, InsyaAllah.

linkwith

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)