Tok Demang Waadat

Tok Demang Waadat
Menyingkap yang tersirat di sebalik yang tersurat

Kitab Ramuan & Petua Perubatan Herba

Tuesday, October 13, 2009

1 Malaysia: Kembali Bersatu


Dalam suasana kemeriahan meraikan kemenangan BN di Bagan Pinang semalam, terbit satu ulasan yang cukup sederhana dari mulut DS Najib: '...sebagai peniup semangat'. Demang rasa terharu.

Lebih terharu lagi Demang apabila melihat kenyataan-kenyataan beberapa pemimpin Cina dan India yang dengan lembut menyatakan komitmen mereka terhadap masa depan Barisan Nasional.

Nampaknya kaum India sudah kembali ke landasan yang betul. Empat peti undi daripada empat buah ladang di kawasan Bagan Pinang membuktikan kenyataan Demang ini.

Kini kita perlu menanti MCA pula menyelesaikan masalah mereka. Bersabarlah dan berikan sokongan kepada kaum Cina menyusun semula pergerakan mereka.

Nampaknya usaha DS Najib menerajui 1 Malaysia sudah menampakkan hasil. Bagan Pinang menyedarkan kita betapa 1 Malaysia amat perlu direalisasikan untuk kebaikan sekalian rakyat Malaysia.

Tiba-tiba Demang teringat pada Anwar dan terasa belas di hati. Apakah yang sedang bermain di fikirannya sekarang?


foto: Malaysian
skmm.gov.my

7 comments:

nalapambu said...

Nala tidak hairan kalau UMNO sudah menang di DUN Bagan Pinang.

Pertama nya DUN bagan Pinang memang kubu kuat UMNO totok yang akan pangkah UMNO juga walaupun calun nya hanya sebiji kepala babi sebagai ganti calun UMNO. Kerana itu lah perangai UMNO totok.

Kedua, DUN Bagan Pinang ada lebih 4000 pengundi pos.

Jika Isa Samad bertanding di luar Bagan Pinang, misalnya di Perak atau Selangor pasti dia akan hilang wang pertaruhan nya.

Aspirasi said...

Alhamdulillah UMNO semakin diterima rakyat.

Tidak kira apa yang dikatakan perubahan ini pastinya sesuatu yang datang dari hati pengundi. Mesti ada sebab kenapa pilih BN dan tidak pilih PAS.

Apa yag penting rakyat kini bersatu di bawah panji 1 Malaysia.... semoga ini berkekalan sehingga bila-bila.

Anonymous said...

nalapambu...u salah seorang penyokong pas yang tiada maruah...cakap merapu..kalau dah kalah tu kalah la...jangan nak tuduh merapu....islam konon....

melayujantan said...

Nalapambu!!! Mamatni tengah bersedih kesianlah sikit dia , lagipun mamatni dah menopouse sebabtulah fikiran dia ada sikit sewel tak tahu nak menilai...lagipun PUAK2 PR ni perangai mereka memang mcm tu tak boleh terima hakikat dan jauh sekali percaya pada QADA & QADAR tetapi jika mereka menang ALLAH bersama mereka tapi klu kalah bukan ALLAH yg kalahkan mereka.....mana akailah!!!!!

Demang Lebar Daun said...

Nalapambu,
Demang minta maaf kerana tidak dapat menahan komen pengunjung lain kepada anda. Sepatutnya anda tidak terlalu gelabah apabila calon harapan anda ditewaskan. Apapun, terima kasih kerana memberi komen di sini. Sekurang-kurangnya pengunjung lain boleh melihat betapa ceteknya pemikiran puak pembangkang.

The Hobbit Frodo said...

nalambambu tua ~

jgn berbicara perkataan TOTOK sekiranya anda tidak melihat sendiri kawasan TOTOK pas yg dimngi dlm PRK. Apa masalah. wa x bising2 pown PAS/PR/DAP mng kat mana2 PRK. Steady jer ... yg ko meraban x hengat apa pasal? katanya qada dan qadar .. ceh boleh blah! wa nampak pown lu pgg prinsip asas islam ni.


UMNO tahniah ~
BAGAN PINANG terima kasih
ANDA sudah tunjukkan kat semua rakyat malaysia ... sekarang giliran kami pulak tuk bergerak. again tahniah penduduk bagan pinang..

YANG GAMBI said...

Salam,

Tahniah TS dan UMNO-BN Bagan Pinang..

Nalapambu-cuba ingat-ingat sikit PRK Permatang Pauh, macam mana Anwar Al jub boleh menang besar walau pun dia calon penjenayah yang sangat gah di rantau Asia.......

Ramuan & Petua untuk anda

Blog Mesti Jengah

Apa kata anda?

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD

apartmen utk percutian keluarga di Bukit Merah atau Tiara Beach PD
ctc: 019 6000 654 (Yusra)
Kadar mampu sewa untuk kita sama kita


Hubungi: 017 236 9686 atau 019 6000 654 (Puan Yusra: owner)